Om föreningen

Nivellören är en privat förening som ligger i norra Eskilstuna 1,5 km från centrum. Adressen är Sundbyvägen 49-55 och Rektorsvägen 1-11.

Föreningen bildades 1964 och består av 10 radhuskroppar byggda i nord-sydlig riktning. Det finns 82 lägenheter i olika storlekar från 3 till 5 rok. med fristående garage och förråd. Bostadsytan är huvudsakligen fördelad på kök/matrum, badrum och sovrum på nedre plan samt vardagsrum, sovrum och liten toalett på övre plan (planlösningen skiljer något mellan de olika storlekarna på lägenhet). Samtliga har egen uteplats/altan och balkong.

Utöver själva boendet ingår fjärrvärme, vatten och avfallshantering (källsortering i våra Miljöhus) samt kabel-TV och bredbandsanslutning som en del av vår fasta kostnad. Inom föreningen finns för våra medlemmar även en gemensam tvättstuga, en hobbylokal samt samlingslokal vilken även fungerar som ”Partylokal”.

Utomhus finns basketplan och bouleplan samt närhet till större gräsytor och lekpark.

Årbyskolan ligger mycket nära med klass 0-9. Inom gångavstånd finns Årby friluftsområde, stor mataffär och dagis.